10 Mayıs 2016 Salı

7. Hafta - Kese Göründü


Gebeliğin kanıtı kan tahlillerinden sonra ilk doktor randevum 18 Nisan 2016'da oldu. Yani SAT'a göre 6 hafta ve 1 günlükken. Doktor kan testini gördükten sonra, bizi ultrason odasına aldı. Aşk'ta ben de çok heyecanlıydık.Ultrason için sedyeye uzandığınızda, doktor karnınıza özel sıvıdan sürüyor ve ultrason aparatıyla karnınıza hafif bastırarak yerini arıyor. 6+1 de karından ultrason ile sadece 0,96 cm olan o keseciği gördük.

Çok değişik bir duygu, tarif etmek zor. Pambık, usg de görünmeyecek kadar ufak ama herşeyin yolunda gittiğini gösteren kese işte orada.

İlk randevuda doktor hamilelik geçmişinizi, hayat alışkanlıklarınızı, şikayetlerinizi soruyor. Eğer düşük vb. sorunlar daha önce yaşandıysa, ona göre ilaç vb. tavsiyeleri oluyor. Benim ilk gebeliğim ve çok şükür ki daha önce herhangi  bir düşük hikayem olmadı. O nedenle, belki de her hamile için geçerli olan tavsiyeleri bana da şu şekilde verdi:


  • Günde 1 kere folik asit içmelisin. Bu ilk 3 ay bebeğin gelişimi açısından çok önemli.
  • Çiğ etten, iyi yıkanmamış sebze-meyveden, güvenmediğin yerlerde yemek yemekten sakınmalısın.
  • Bol bol su içmelisin.
  • Sigara-alkol yok. Günde 1 fincan kahve içilebilir.
  • Kedi-köpek pisliği olabilecek yerlerden mümkün olduğunca uzak durmalısın. Eğer evcil hayvanınız varsa, temizliğini, kumunu değiştirmeyi başka birine devretmelisin.
  • Geri kalan herşeye, daha önce nasıl devam ediyorsan, öyle devam edebilirsin.

7. Haftada Ben

Ara ara kahverengi akıntılarımın olması beni korkutmuştu. Ancak doktorum bunun normal sayılabileceğini, kırmızıya dönmedikçe sorun teşkil etmeyeceğini söyledi ve beni rahatlattı. Kasıklarda hafif batmalar var. Uyku isteği, yorgunluk hat safhada devam ediyor. Bulantı yok, kusma yok, yuppii :) Bazı kokular rahatsız edebiliyor beni. Sanki wc'ye gidişlerim de azaldı. Ohh oh iyi :)


7. Haftada Pambık

 Böğürtleni andırıyormuşsun. Off çok da severim dalından yemeyi. Bu hafta göz rengini oluşturan pigmentasyon başlamış bile. İnşallah ileride baba diyeceğin Aşk gibi güzel masmavi gözlerin olur. Tamam, tamam sağlıklı olsun da, bana benzeyip ela da olsa kabul :)

Bu Haftanın Sözü

Canım en çok Vienetta çekiyor! Soğuk soğuk çikolatalı... Başka birşey yemesem de olur.



Doktorumuz, pambığımızı görmek ve pıt pıt kalp atışlarını duymak için 10 gün sonra tekrar çağırdı. Geç 10 gün geç, geç, geç...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder