26 Mayıs 2016 Perşembe

Erken Hamilelik Belirtileri



Henüz ilk hamileliğim olmasına rağmen, gebelik testi yaptırmadan çok önce, erken hamilelik belirtilerini hissetmeye başlamıştım. Bazı kadınlarda hamilelik belirtisi hissedilmezken, bazılarında ise açıkça belli oluyormuş. Sanırım ben ilk andan itibaren, hissedenlerden oldum. Belirtiler adet dönemi öncesi belirtiler ile karıştırılabiliyor denilse de, testte çift çizgiyi görmeden emin olamazsınız denilse de, vücudumdaki farklılıkları fark edememem imkansızdı.

Karın ve Kasıklarda Batma, Sancı : Normalde adet döneminden 2-3 gün önce olan hafif sancı ve ağrılarım, BAT'tan (Beklenen adet tarihi) yaklaşık 10 gün önce ve çok şiddetli oldu. İki gün boyunca kıvrandığımı hatırlıyorum. Hamile olabileceğimden şüphelendiğim için ağrı kesici kullanamadım. Mecburen, bitki çayları, sıcak su torbası ve istirahat ile geçmesini bekledim.

Memelerde Büyüme ve Hassasiyet : Yine BAT'tan 10 gün önce başlayan ve 9. haftalara kadar süren, memelerde hassasiyet oluştu. Dokunulmuyor, birine sarılsam dahi acıyordu. Buna, büyüme de eklendi. Bariz bir şekilde iç çamaşırına sığmamaya başladı. Bunun çaresini de eve gelir gelmez çamaşırı çıkartmakta buldum.

İştahın Açılması : İlk bir ay, henüz hamileliğim resmiyete dökülmemişken, yeyip, yeyip doymama durumum oluştu. Yemek yedikten 15 dakika sonra, sanki hiç yememiş gibi oluyordum, midem kazınıyordu. Engellenemeyen bir açlık... Az az, meyve, kuruyemiş ağırlıklı beslenerek, bol su içerek bu iştah dolu günlerin bastırılmasını sağladım.

Sık İdrara Çıkma :  Ofisimizdeki tuvalet hemen yanı başımızda bulunuyor. Gün içerisinde yarım saatte bir wc ihtiyacım doğuyordu. Varın siz düşünün gerisini. Ağızda kuruluk, hararet ve su içme isteği olduğu için, mecburen su içiyordum. İçtikçe tuvalet yolları taştan :) Baktım başa çıkamıyorum, artık işte wc ye gitmekten yoruldum, ofiste içtiğim suyu azalttım ve ufak yudumlar ile tüketmeye çalıştım. İçmem gereken suyu ise eve gittiğimde, geceye kadar içiyordum. Tabi onda da gece uykularımı bölen tuvalet ihtiyaçları doğuyordu. Ben bu ayarı tutturana kadar 9. haftaya ulaştım. 9. haftadan sonra idrara çıkmalarım azaldı ve böylece bir nebze olsun rahata kavuştum.

Ruhsal Değişiklikler, Stres, Gerginlik : Çok fazla yaşamamakla birlikte, bazı günler yanıma kimse gelmesin, kimse soru sormasın, benimle mümkünse konuşmasın isteğim oluyordu. Evde olan en ufak şeylere bir kaç kez aşırı tepki gösterdim. Ama çok şükür ki, bir elin parmağını geçmeyecek olaylardı bunlar. Stresi ve gerginliği, kafamı hep bir şeylerle meşgul ederek, kitap okuyarak, boyama yaparak, evdeki kuşlarımızla ve çiçeklerimizle ilgilenerek ve sık sık temiz havada yürüyüş yaparak aşabildim.

Kahverengi Lekelenme: BAT'tan 3-4 gün önce adet kanamasına benzemeyen, kahverengi lekelenmeler olmuştu.

Gaz :   İlk 1 ay içerisinde inanılmaz gaz sorunum oldu.  Karnım sürekli bir guruldama halinde, zaten şişti, ama asıl sorun sürekli gazın çıkmak istemeseydi  :) 2. ve 3. ay itibariyle şişkinlik ve gaz sorunu devam ediyor ama en azından hafifledi ve kontrol altına alındı :)

İdrarın Renginde ve Kokusunda Değişme : Yine BAT'a yakın idrar rengi bulanıklaştı, kokusu değişti.

Halsizlik ve Uyku İsteği : İlk günlerde başlayıp, ilk trimesterın sonuna kadar bitmeyen halsizlik ve uyku isteği durumu. Normalde de uykuyu çok seven birisiyimdir ama bu karşı koyulamayan bir şey. Saat akşam 9 da uykuya yenik düşüyordum.

Bu belirtiler, bende gerçekleşen henüz test yaptırmadan önce farkettiğim değişiklikler. Bunun dışında bazı kadınlarda baş dönmesi, mide bulantısı, kokulara karşı hassasiyet, yiyeceklerden tiksinme, sivilce artışı da yaşanıyormuş.

Hamilelik, en başından itibaren oldukça zorlu bir süreç vesselam...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder